Tuesday, March 12, 2013

Det bästa tipset jag läst i ämnet föräldraskap

(spritt av bla David Sundin och Linda Thomsgård).


(DET ÄR MARTIN LUUK SOM SÄGER DET HÄR. HÄR SA HAN DET FÖRST)
– Väldigt mycket har ändrats för mig sedan jag fick barn, de är små fantastiska krafter i sig. Men det kan vara slitsamt och prövande för tålamodet och orken. Barn kan ju fara fram som oväder och välta och hälla ut saker och skapa mycket oreda omkring sig.
– När min dotter var i den fasen hade vi en lek. Den gick ut på att innan man tappade tålamodet så skulle man tänka att hon inte alls är ett litet barn. Istället är hon den välrenommerade, världsberömda narkosläkaren doktor Mandelbaum som är här och bor hos oss. Vi har fått den stora äran att ta hand om henne, hon är absolut bäst i världen på narkos. Men hon är oerhört excentrisk och det måste man ha överseende med. Med de instruktionerna tog vi emot henne. Då kunde man se på all hennes sadism och alla hennes sattyg som något fascinerande. Hon var ju den här oerhört skickliga narkosläkaren som snart skulle till jobbet.
-Martin Luuk
----
Jag har den stora äran att få presentera Dr Mandelbaum för er. Hon bor hemma hos oss, en stor ära. Ni som ska sövas av henne...är i goda händer. Tror jag.